Polityka prywatności
Niniejsza Polityka Prywatności została opracowana w oparciu o przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej RODO.
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych jest ASSISTANCA Sp. z o.o. z siedzibą w Walcach, ul. Opolska 38, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod nr 144667, NIP: 725-166-51-95, REGON 471703640. Kontakt z Administratorem jest możliwy za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej biuro@assistanca.pl.
WYMÓG PODANIA I KATEGORIE PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH
- Administrator przetwarza następujące dane osobowe usługobiorców:
- imię i nazwisko,
- adres poczty elektronicznej,
- numer telefonu.
- Podanie danych osobowych określonych w pkt 2 nie jest wymogiem ustawowym i jest dobrowolne, ale stanowi warunek zawarcia z Administratorem umowy o świadczeniu usług, zwanej dalej „Umową”. Jeżeli usługobiorca nie poda tych danych, wówczas nie dojdzie do zawarcia Umowy.
CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
- Administrator przetwarza dane osobowe usługobiorców w następujących celach:
- zawarcie i wykonanie łączącej strony Umowy, w szczególności należyte wykonanie usług i rozpatrywanie reklamacji,
- wypełnienie ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, w szczególności wystawianie i przechowywanie faktur oraz innych dokumentów księgowych,
- dochodzenie roszczeń i obrona przeciwko nim,
- wykrywanie i zapobieganie nadużyciom,
- przekazania osobom trzecim – za zgodą usługobiorcy, w zakresie i celu objętym tą zgodą.
PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
- Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych usługobiorców w celu określonym:
- w pkt 4a – stanowi art. 6 ust. 1 b RODO (wykonanie Umowy),
- w pkt 4b – stanowi art. 6 ust. 1 c RODO (obowiązek prawny),
- w pkt 4c-e – stanowi art. 6 ust. 1 f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora).
CZAS PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
- Administrator będzie przechowywał dane osobowe przetwarzane w celu określonym:
- w pkt 4a – przez czas trwania Umowy i rozliczeń po jej zakończeniu,
- w pkt 4b – przez czas, w którym nakazują to Administratorowi przepisy prawa,
- w pkt 4c i d – do momentu przedawnienia się roszczeń wynikających z Umowy,
- w pkt 4e – przez czas trwania Umowy.
ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
- Administrator nie przekazuje danych osobowych usługobiorców osobom trzecim, chyba że uzyska na to uprzednią, wyraźną zgodę usługobiorcy lub jeżeli prawo lub obowiązek przekazania tych danych wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Administrator powierza dane osobowe usługobiorców następującym podmiotom przetwarzającym:
- świadczącym w imieniu Administratora usługi marketingowe i reklamowe,
- obsługującym systemy teleinformatyczne Administratora,
- świadczącym Administratorowi usługi pocztowe, kurierskie, płatnicze, audytorskie, pomoc prawną i księgową.
PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTW TRZECICH I ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWYCH
- Dane osobowe usługobiorców nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
PRAWA USŁUGOBIORCÓW
- Usługobiorcy przysługują następujące uprawnienia:
- prawo żądania dostępu do swoich danych tj. uzyskania potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe go dotyczące,
- prawo do sprostowania danych tj. żądania sprostowania dotyczących go danych osobowych, które są nieprawidłowe,
- prawo żądania usunięcia jego danych osobowych,
- prawo żądania ograniczenia jego danych osobowych,
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- prawo do przenoszenia danych.
- Zakres każdego z uprawnień określonych w pkt 10 oraz sytuacje, w których można z nich skorzystać, określają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności RODO.
- Usługobiorca może skorzystać z uprawnień określonych w pkt 10, kontaktując się z Administratorem.
PRAWO COFNIĘCIA ZGODY
- Jeżeli przetwarzanie danych osobowych usługobiorcy odbywa się na podstawie jego zgody, usługobiorca ma prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przed jej cofnięciem.
PLIKI COOKIES
- W celach określonych w pkt 4c-e Administrator może stosować pliki cookies („ciasteczka”) stanowiące dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu usługobiorcy i przeznaczone są do korzystania z serwisu Administratora.
- Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu oraz unikalny numer.
- Cookies wykorzystywane są przez Administratora w szczególności dla:
- dostosowania zawartości serwisu do preferencji usługobiorcy oraz optymalizacji korzystania; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie usługobiorcy i odpowiednio wyświetlić strony serwisu, dostosowane do jego indywidualnych potrzeb;
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Usługobiorcy korzystają z serwisu, co umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości.
- Administrator stosuje dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu usługobiorcy przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Usługobiorcę.
- Ponadto zastosowane cookies można podzielić na:
- niezbędne – umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu, np. uwierzytelniające, wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu;
- służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu;
- funkcjonalne – umożliwiające zapamiętanie wybranych przez usługobiorcę ustawień i personalizację np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi usługobiorca, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej, itp.;
- reklamowe – umożliwiające dostarczanie usługobiorcom treści reklamowych dostosowanych do ich zainteresowań.
- W wielu wypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu usługobiorcy. Usługobiorcy mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczna obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu usługobiorcy.
- Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej) stosowanego przez usługobiorcę.
- Administrator informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach jego Serwisu.
- Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu usługobiorcy mogą być również wykorzystywane przez współpracujące z Administratorem firmy trzecie w celach reklamowych i statystycznych.
SKARGA DO ORGANU NADZORCZEGO
- Usługobiorca ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, jeżeli uważa, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy prawa.
ZABEZPIECZNIE DANYCH OSOBOWYCH USŁUGOBIORCÓW
- Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, mające na celu ochronę danych osobowych usługobiorców przed ich utratą, niewłaściwym wykorzystaniem czy modyfikacją. Prawa dostępu do danych osobowych usługobiorców zostały w restrykcyjny sposób ograniczone tak, aby dane te nie znalazły się w rękach osób nieuprawnionych.